اگر تصمیم دارید شرکت یا موسسه ثبت کنید لازمه قبل از تاسیس اقداماتی رو انجام بدید تا در پروسه ثبت به مشکل نخورید و فرایند ثبت شرکت شما به سرعت انجام بشود.

1.  انتخاب نوع (قالب) شرکت

اولین و مهم ترین نکته ای که باید قبل از ثبت بهش توجه کنید انتخاب درست نوع شرکت است. شما با توجه به حیطه کاری، نوع فعالیتی که انجام میدید و هدفی که از ثبت شرکت دارید یکی از شرکتهای تجاری رو انتخاب کنید.

2.  دریافت مجوز در صورت نیاز

برای ثبت شرکت اصولا نیازی به اخذ مجوز ندارید اما این مورد کاملا بستگی به موضوع فعالیت شما داره.در صورتی که موضوع و نوع فعالیت شما جزء موضوعات مجوزی باشه حتما باید قبل از ثبت و یا شروع فعالیت اقدام به دریافت مجوز از مرجع مربوطه کنید.

3. انتخاب نام برای شرکت یا موسسه

حداقل پنج نام برای شرکتی که میخواهید ثبت کنید انتخاب و اولویت بندی کنید. این نام ها طبق دستورالعمل نحوه انتخاب و تایید نام اشخاص حقوقی باید فارسی، غیرتکراری و حداقل از سه کلمه یا بیشتر تشکیل شده باشه.

4. انتخاب محل فعالیت شرکت

محلی که برای فعالیت شرکت می خواهید انتخاب کنید باید دارای کاربری اداری _ تجاری باشه اما می تواند موقتا از آدرس محل مسکونی هم به عنوان آدرس شرکت استفاده کنید و شرکتتون رو ثبت کنید به شرطی که اون آدرس دارای کدپستی واقعی و قابل استعلام باشه.

Compay
agree all

5. تعیین اعضای شرکت، سمت و سهام هر شخص

اشخاصی که به عنوان سهامدار یا عضو شرکت قصد دارید معرفی کنید نباید سمت دولتی و همینطور بدهی مالیاتی داشته باشند. تعیین سمت، میزان سهام و حق امضاء در شرکت جزء مواردی هست که حتما باید قبل از ثبت با دقت در موردش تصمیم گیری کنید.

6. تهیه مدارک موردنیاز

بعد از توجه به ۵ نکته قبلی لازمه که برای ثبت شرکت با موسسه مورد نظرتون مدارکی رو آماده کنید. که این مدارک شامل:

  • تصویر شناسنامه و کارت ملی تمام اعضای شرکت
  • شماره همراه قابل استعلام به نام اشخاص
  • ثبت نام تمامی اعضاء در سامانه قوه قضاییه و دریافت کد ثنا