با توجه به اینکه شرکت دانش بنیان موسسه‌های خصوصی و تعاونی هستند و با هدف افزایش علم و ثروت و … صورت می‌گیرند اولین مرحله در ثبت آن این است که فرد متقاضی ابتدا برای ثبت شرکت سهامی عام اقدام کند و پس از این  نسبت به دانش بنیان کردن آن اقدامات لازم را انجام دهد و این کار به منظور بهره گیری از مزایای قانونی این نوع شرکت می‌باشد. این شرکت برای ثبت لازم است از تعداد افرادی برخوردار باشد و این تعداد از پیش تعیین شده باشد.

یکی از مهمترین شرایط و اصول ثبت شرکت دانش بنیان این است که افراد متقاضی باید دارای مدرک کارشناسی باشند و در آن زمینه دارای تجربه‌های خاص باشند به عبارتی می‌توان گفت حداقل ۳ سال سابقه فعالیت کاری با علمی در این زمینه داشته باشند و همچنین سابقه مدیریتی در این زمینه می‌تواند نقش موثری داشته باشد.

office

یکی از اصول مهم در زمینه ثبت شرکت دانش بنیان این است که افراد متقاضی باید دارای حداقل یک اختراع در این زمینه باشد که به ثبت رسیده و همگان از آن مطلع هستند و یا این اختراع می‌تواند به صورت بین المللی باشد و در زمینه همان کار و … باشد.

یکی از مهم‌ترین شرایط در زمینه ثبت شرکت دانش بنیان این است که حداقل نیمی از درآمد این شرکت‌ها ناشی از فروش فناوری. کالاها و خدمات دانش بنیان است که از طریق قرارداد و … به ثبت می‌رسد.