ثبت برند شخص حقیقی

اشخاص حقیقی افراد عادی در جامعه هستند مثل فرد دارای شیرینی پزی که برند خود را به ثبت میرساند. شخص حقیقی باید دارای کسب و کاری باشد که بر اساس طبقات ثبت برند محصول یا خدماتی ارائه نماید.این افراد به دنبال ثبت برند برای محصول یا خدمات خود بوده و برای آن فعالیت مجوز رسمی دارند.

ثبت برند2
ثبت برند

ثبت برند تجاری شخص حقیقی

ثبت برند تجاری شخص حقیقی برای فرد یا افرادی است که شرکت نباشند اما دارای کسب و کار تجاری یا خدماتی هستند. نام و علامت تجاری شما از نظر تجاری اهمیت بسیار زیادی دارد. بسیاری از افراد کالا و خدمات شما را با برند شما می شناسند.

اشخاص در بازار با تلاش زیاد دارای اسم و رسمی شده اند و استفاده نابجا از نام آنها ضرر زیادی به همراه دارد. ثبت برند تجاری به شما این امکان را می دهد با داشتن سند مالکیت برابر هر شخص که بدون اجازه از نام تجاری شما استفاده یا سواستفاده نماید اقدام به دعوا نمایید.

مزایای ثبت برند برای شخص حقیقی

  1. ثبت برند اشخاص حقیقی ضمانت می کند مشخص کننده محصولات از یکدیگر توسط مشتریان
  2. ایجاد شهرت و وجهه برای برند و شخص به وسیله بازاریابی برند
  3. دارایی ارزشمند کسب و کار
  4. اجازه استفاده از آن ها به اشخاص ثالث و منبع مستقیم درآمد با استفاده از حق امتیاز
  5. قابلیت تمایز محصولات شرکت ها و اشخاص از یکدیگر
  6. کسب موافقت های اعطای نمایندگی
  7. امکان دریافت وام
  8. تشویق شرکت ها به سرمایه گذاری برای حفظ یا بهبود کیفیت محصولات

مدارک ثبت برند شخص حقیقی

  • تصویر کارت ملی متقاضی
  • تصویر شناسنامه متقاضی
  • تصویر مجوز کسب یا جواز تاسیس یا هر گواهی دیگر که از مرجع صالح اخذ شده باشد.
  • تصویر کارت بازرگانی چنانچه برند انتخابی لاتین باشد.
  • تصویر ۱۰ در ۱۰ برند

چگونه ثبت برند حقیقی انجام میشود ؟

باید شخص حقیقی متقاضی ثبت درخواست ثبت برند خود را تسلیم اداره ثبت مالکیت معنوی بکند.این درخواست به صورت الکترونیکی ارسال میشود و کارشناسان اداره آن را بررسی می نمایند پس از بررسی اگر تایید شود شخص باید هزینه انتشار روزنامه رسمی را واریز نماید بعد از ۳۰ روز از انتشار روزنامه رسمی باید حضوری در اداره حاضر شود و فرایند اداری را دنبال کند در این مرحله باید خود فرد متقاضی یا وکیل رسمی او این اقدامات را انجام بدهند.

در پایان سند برند به متقاضی داده میشود که بر اساس آن میتواند جلوی هر شخصی که از آن علامت  تجاری سو استفاده یا استفاده بدون اجازه کند را بگیرد.