با توجه به اینکه انحلال شرکت دلایل و اسباب خاص خود را دارد از این رو برخی از این موارد شامل انحلال ناشی از اراده انحلال ناشی از قانون. انحلال ناشی از حکم دادگاه. انحلال ناشی از انقضای مدت و انجام موضوع شرکت و … می‌باشد.همچون سایر شرکت‌ها که پس از بروز اتفاقاتی انحلال آن‌ها رخ میدهد از این رو چنانچه هر شرکت دچار ورشکستگی شود باید مراحل منحل بردن شرکت انجام شود.

resignation
confiscated

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در طی مراحل منحل کردن شرکت رخ می‌دهد این است که اگر تعداد اعضای شرکت به حد نصاب نرسد فعالیت آنها لغو و باطل می‌شود و انحلال آن به امری قطعی تبدیل می‌شود. منحل کردن شرکت زمانی رخ می‌دهد که موضوع ذکر شده یا به عنوان یک موضوع و مسئله تکراری شناخته شده باشد و یا اینکه انجام آن غیر ممکن باشد.

یکی از نکات قابل توجه این است که در پاره‌ای از شرایط شرکت‌ها برای مدت زمان مشخص به وجود امده و شروع به فعالیت کرده است و چنانچه زمان آن به اتمام برسد از این رو شرکت باید منحل شود. به طور کلی باید دانست منحل کردن شرکت از راه‌های مختلفی امکان پذیر است که از جمله آنها مراجعه به مراجع ذیصلاح قضایی و به واسطه دادگاه نمی‌باشد و با در برخی از مواقع به واسطه ارکان تصمیم گیرنده شرکت ها صورت می‌گیرد.

disclaimer
delayed

زمانی که رای دادگاه بر انحلال شرکت صادر شود. در این شاکی خصوصی و یا دولتی داشته باشد و طبق موازین و قوانین رایج عمل نکند در این صورت طبق رای دادگاه می تواند شرکت منحل شود. در صورتی که به هر دلیل با عنوانی در اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود شرط انحلال ذکر گردد.