رتبه پیمانکار

رتبه بندی پیمانکاران پنج درجه دارد که شرکتهای پیمانکاری با نظر به ویژگی ها، توانایی ها و سوابق و امتیازات دیگرشان میتوانند موفق به اخذ یک رتبه از ۱ تا ۵ شوند. در اینجا رتبه ی یک بالاترین و بهترین رتبه است و رتبه ی پنجم پایین ترین درجه را دارد .

رتبه هایی که توسط شرکت ها اخذ می شوند ثابت نیستند و میتوان نسبت به افزایش و بهتر کردن آن اقدام کرد. اگر شرکتی رتبه ی ۵ را داشته باشد برای آن که بتواند این رتبه را به ۱ ارتقا دهد باید سوابق و امتیازات شرکت خود را در پانزده سال آخر را برای ارزیابی ارائه دهد در صورتی که به میزان کافی صلاحیت و قابلیت و امتیاز کسب کرده باشد میتواند موفق به کسب رتبه ی یک شود.

 

اما مهم ترین و تاثیر گذار ترین معیار برای رتبه بندی شرکت ها تعداد نیروهای فنی مهندسی که در هیئت مدیره هستند می باشد که بیشتر از افراد دیگر میزان سوابق و امتیازات آنهاست که ارزیابی میشود .

شرکت های پیمانکاری در یازده دسته جای میگیرند . شرکتهایی که تمایل دارند برای اخذ رتبه ی پیمانکاری اقدام نمایند میتوانند به سامانه ی http://sherkat.ssaa.ir/ مراجعه کنند، و مدارکی که در ادامه ی این مطلب به شما معرفی میکنیم را بارگذاری و ثبت نمایند لازم به ذکر است برای ثبت اطلاعات خود و اقدام در خصوص اخذ رتبه باید یک حساب کاربری در پایگاهی که به شما معرفی کردیم باز نمایید.

بعد از اینکه مدارک شما توسط کارشناس بررسی شد در صورت نیاز ممکن است از مدیر عامل یا یک نفر از اعضای هیئت مدیره دعوت شود اما عموما احتیاجی به حضور به عمل آوردن نیست.

اخذ رتبه پیمانکاری

  • رعایت کردن قوانین و ضوابط در خصوص امن بودن و حفاظت بهداشتی و فنی پروژه توسط پیمانکار طبق خواسته ی کارفرما
  • وظیفه ی پیمانکار این است که کارگاه را با سرعت بیشتر و در زمانی که کارفرما میخواهد مجهز نماید
  • پیمانکار موظف است طبق شرایط رتبه بندی شرکتها با استفاده از هزینه ی خود تجهیزات موقت کارگاه همچنین ساختمان آن را بیمه کند.
  • کارفرما برای گرفتن انشعاب برق، گاز، آب، تلفن  و مجوز ها باید پیمانکار را به سازمانها معرفی نماید.
teamwork2

مدارک جهت اخذ رتبه ۱ تا ۴ پیمانکاری

  1. کپی برابر اصل مدارک شرکت
  2. اظهارنامه و اساس نامه و سایر مدارک ثبتی شرکت سهامی خاص یا شرکت شرکتی با مسئولیت محدود (شامل تقاضانامه و..)
  3. کپی مدارک صاحب امتیازان
  4. تصویر موافقت نامه ها
  5. تهیه سربرگ شرکت
  6. اظهار نامه مالیاتی